Hoe kom ik hoger in de gratis Google resultaten?

Naast zoekmachine-adverteren is zoekmachine-optimalisatie (SEO) een must om de vindbaarheid van je website optimaal te maken. Vindbaarheid in Google en in mindere mate Bing blijft de sleutel tot het genereren van extra verkeer: je doelgroep heeft nog steeds het meeste vertrouwen in de organische (gratis) zoekresultaten.

Denk aan de lange termijn bij zoekmachine optimalisatie

Ons advies is in de meeste gevallen als volgt: Start met het optimaliseren van de website, daarna zoekmachine optimalisatie en ga daarna pas actief aan de slag met Google ads. 

Zoekmachine optimalisatie (SEO) lijkt in het begin een relatief grote investering. Vooral in de eerste fase wordt er veel tijd besteedt aan de basis en structuur van de site. Toch is optimaliseren van de website bijna nooit weggegooid geld. Alle werkzaamheden komen te goede aan de bezoeker en aan de zoekmachines. Een Google advertentie is voor even, een verbetering voor de langere termijn.

Het indexeren van jouw website gaat steeds sneller. Ook correcties worden sneller opgepikt door de zoekmachines. Belangrijk is dat je de kwaliteit van de pagina’s op jouw website steeds moet verbeteren. Met zoekmachineoptimalisatie gaan we voor meer gratis verkeer, maar wel de juiste mensen. We denken hierin ook aan de zogenaamde ‘long-tail’. Als verkoper van tuingereedschap kun je via verschillende manieren aan jouw bezoekers komen. Gericht op type maaier, een bepaald publiek zoals hoveniers of de bezitters van grote tuinen, maar je kan ook gevonden worden op merk, type gebruik, type probleem, type oplossing etcetera. Aan ons de taak om al die lijntjes goed uit te stippelen en die bezoekers te overtuigen op de link naar jouw site te klikken.

Lokale zoekresultaten verbeteren

Lokale online marketing. Zoals wij dat bijvoorbeeld veel doen bij klanten in de regio Stadskanaal, Emmen, Assen. Je wilt publiek bereiken in een bepaalde regio. Dan spelen er allemaal nieuwe dingen mee. Ook had je landelijk misschien helemaal geen concurrentie van Bedrijf XYX, maar lokaal kan je er niet omheen. Zo kunnen we ook heel lokaal gericht de resultaten verbeteren. In Emmen en Stadskanaal hebben we diverse campagnes opgezet om daar MKB ondernemers lokaal beter vindbaar te krijgen.

We verbeteren de techniek, structuur, webteksten en alle externe factoren (verwijzende website, social media) die ervoor zorgen dat de zoekmachines jouw site belangrijker vinden dan die van de concurrent. Dat noemen we off page factoren. Ook geven we advies op het gebruik van de juiste domeinnaam.

We hebben het doel om de gebruiksvriendelijkheid (usability) te verbeteren en autoriteit (positiebepaling voor Google) van je website alsmaar te vergroten.

Over de gehele breedte is het belangrijk de beste mix te zoeken tussen zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie en vervolgens te starten met zoekmachine adverteren. 

Local SEO

Lokale zoekoptimalisatie vinden we leuk en uitdagend. Je wilt in een bepaalde regio zeer dominant als bedrijf. Iedereen moet weten dat ze jou moeten bellen, mailen of bezoeken als het gaat om jouw dienst of product. Leg jouw gerichte vraag neer bij ons en wij bedenken de beste strategie om te zorgen dat niemand in die regio om jou heen kan. 

Sluit Menu