Pagina’s gericht op een specifieke doelgroep

Bedrijven die goed scoren in zoekmachines hebben vaak meerdere landingspagina’s naast een bestaande site of shop. Voor elke doelgroep, product of dienst soms wel een aparte mini website, een landingspagina. Met een speciale landingspagina kun je een bepaald (nieuw) product of dienst extra onder de aandacht brengen voor het juiste publiek. Hiervoor hoef je geen complete site te bouwen. We ontwerpen in zeer korte tijd een 1-pagina-site, kiezen een geschikte domeinnaam en bedenken samen met jou wervende teksten of foto’s. De pagina wordt volledig geoptimaliseerd voor zoekmachines en waar mogelijk gekoppeld aan een speciale Google Ads of social media campagne.

Er bestaat geen website voor alle bezoekers

Tenzij je de volgende V&D wilt worden. Dat liep helaas ook niet goed af. Nog iets, jij bent ook niet hetzelfde als jouw concurrent en haar publiek. We richten ons op de belangrijkste bezoeker van jouw website jouw klant. Die moeten we op de juiste manier aanspreken, dat lukt je niet op één algemene website. Een handige manier om je website vanuit meerdere brillen te bekijken is de MBTI-methode. Met het MBTI-model bekijk je de site vanuit verschillende invalshoeken. We richten hiermee pagina’s in voor elk type groep mensen die jouw site bezoekt.

Prototype voorbeelden portfolio

Voorbeelden voor een landingspagina

Een autobedrijf introduceert een nieuwe elektrische auto. Ze gaat samenwerken met een lokaal installatiebedrijf voor het plaatsen van een laadpaal bij huis. Samen zetten ze een landingspagina op om deze ‘bundel’ aan te bieden en te verkopen.

Een uitzendbureau wil 50 kandidaten werven in een specifieke sector. Om heel gericht te adverteren wordt een speciale pagina opgezet waar een Google Ads en social media campagne aan gekoppeld kan worden. 

Een verzekeraar merkt dat haar klanten en dan vooral nieuwe ondernemers vaak niet weten aan welke eisen ze moeten voldoen om goed gedekt te zijn zoals bij brand of inbraak. Op de algemene site krijgt het nooit de juiste aandacht. Op een landingspagina kan je gericht de eerste stappen uitleggen en overtuigen om contact op te nemen. 

Een handelaar in seizoensproducten werkt met een grote  online catalogus. De keuze is te groot. De klant heeft het liefst een leuke samengestelde bundel  zoals “winterpakket” die je op een landingspagina veel beter kan promoten. 

Sluit Menu