fbpx
De website is de komende dagen in onderhoud. Mail met info@kix360.nl of bel 0599-253032

Resultaat verhogen

Trekt je site bezoekers, maar zie je dit niet direct terug in het rendement? Bezoekers die graag contact op willen nemen of willen bestellen moet je zo eenvoudig mogelijk naar het einddoel begeleiden.

Dit kun je bereiken door:

  • een betere gebruiksvriendelijkheid
  • pagina’s die een specifieke doelgroep aanspreken
  • meer aandacht voor de belangrijkste onderdelen van de site
  • betere webteksten die prikkelen en aanzetten tot actie

Als resultaat bereik je dan:

  • een hoger rendement op marketingbudget
  • een hoger eindresultaat: eerst meer omzet, daarna meer winst

Conversie Optimalisatie (CRO) is een vak apart. Je probeert het aantal conversies via de website te maximaliseren. Daarmee ben je dus druk bezig met de gebruikerservaring en het uiterlijk van de website.

Voorbeelden van website conversies

  • contactaanvragen genereren
  • afspraken maken
  • verkopen genereren
  • inschrijvingen workshops, proefritten, testdagen en vacatures
  • antwoorden geven op veel gestelde vragen
  • inschrijving nieuwsbrief en deelname van evenementen
  • downloaden van documenten, drivers, voorwaarden etc.
  • likes en volgers genereren
  • invullen van data en enquêtes
  • uitprinten van kortingsbonnen en acties
  • uitvoeren van berekeningen, rekenmodules etc.

Maar hoe presteert jouw website of webwinkel op dit moment? Hoe navigeren bezoekers over jouw site? Denk je dat ze het maximale eruit halen? Vindt er die conversie plaats op de plekken waar je dat zou willen? Weet je waar de bezoekers afhaken? Beantwoordt jouw site alle vragen of staat de telefoon nog steeds roodgloeiend met mensen die vragen hebben? Of ‘erger nog’ staat er een rij in de winkel of jouw bedrijf die zonder afspraak je steeds maar van het werk houden?

Bij ons draait het om een hoger rendement op jouw investering.

Impact van conversieratio verhogen

Om de impact te laten zien van conversieoptimalisatie hebben we een voorbeeld met mooie afgeronde getallen om het duidelijker te maken.

Gegeven: Je investeert nu maandelijks zo’n 1000 euro in Google ads, lokale advertenties, Facebook marketing etc.

Van alle advertentievertoningen  wordt er 100 keer op een banner of tekstadvertentie geklikt. Het resultaat is 20 bezoekers (meer) per dag. Van die 20 gaat 1 bezoeker over tot actie (bestelling, contact etc). Het conversieratio is 5%.

Terzijde: Een ratio van 5% is normaliter heel erg goed, we zien vaker 0,1%-1,5%. Om een mooie berekening te laten zien gaan we toch met dit getal rekenen.

Nu we alle gegevens hebben gaan we met jouw site of shop bezig.

We verdiepen ons in de statistieken en de bezoeker van jouw site. We proberen een duidelijk beeld te schetsen van de behoeftes, wensen en eisen en pakken daarna alle belangrijke onderdelen van de site aan. Ook nemen we online marketing mogelijkheden onder de loep.

Jouw marketingbudget wordt (voorlopig) niet verhoogd. We hebben nu één concreet doel: We gaan met hetzelfde aantal bezoekers meer conversies genereren.

In onderstaande vergelijking kun je zien hoeveel meer rendement het oplevert als je van die 20 bezoekers 2 conversies kan genereren. Wat een verschil!

Bedenk eens wat er gebeurt als je het marketingbudget van bijvoorbeeld zoekmachine advertenties daarna verhoogt!

We rekenen ook wel eens andersom. Stel je gaat het marketingbudget niet verhogen omdat je aan de maximale capaciteit zit met jouw bedrijf en niet wilt groeien.

Je wilt wel je resultaat (winst) verhogen.  Dan gaan we kijken of we betere bezoekers kunnen krijgen. Relevante bezoekers gaan sneller over tot actie. Misschien heb je daarna een lager aantal bezoekers,  je rendement is hoger.

We hebben voorbeelden van bedrijven waarvan we het marketingbudget met 50% hebben verlaagd waarbij ze hetzelfde of zelfs een hoger resultaat behaalden. Dat is conversie optimalisatie.

 

Sluit Menu