Content marketing en Storytelling

Teksten schrijven die ‘converteren naar leads of klanten’. Een verhaal boeit mensen, het is een verbindende factor. Verhalen kunnen verduidelijken. Verhalen kun je delen. Verhalen zijn vindbaar.

Storytelling geeft mensen betekenis jouw bedrijf, dienst, product, jouw indentiteit.  Verhalen vertellen kun je met woord, maar ook met afbeeldingen, video, foto’s en infographics.

We schrijven wervende teksten voor zoekmachine optimalisatie, websites en nieuwsbrieven. Een voorbeeld van een goed verhaal leggen we uit met een ‘Case Study’.

Case Study

Een case study is een verhaal van klanten. We vragen de klant zijn of haar verhaal te vertellen over jouw bedrijf, jouw diensten en producten, de problemen, de oplossingen en de samenwerking met jouw bedrijf. Dit wordt samengevat in een kort en krachtig artikel.

De meeste case studies of klantverhalen worden op de website geplaatst, maar ook gedeeld met (potentiële) klanten, in bedrijfspresentaties of met nieuw personeel.

Waarom is een case study geschikt voor jou?

Een case study is een perfecte stap in het werven van klanten of het doorvertellen door jullie bestaande klanten van wat jullie doen. Ze kunnen heel effectief zijn. Niet alleen consumenten, maar ook bedrijven doen eerst onderzoek via social media of zoekmachines. Wat vinden zij zo belangrijk? Echte meningen en echte verhalen van gelijkgestemde mensen, mensen uit de sector, branche of bepaalde ervaring. Hoe hebben anderen het product of de dienst ervaren? Dit is wat een klantverhaal of case study voor een potentiële klant schetst. Daarbij staat jouw bedrijf niet in de spotlight, maar juist de klant.

Waardevol en deelbare content

We praten onafhankelijk met jouw klant. Een klant praat het eerlijkst zonder jou, daarom nemen wij de interviews af. Je krijgt veel meer informatie uit een persoon al. Hierdoor krijg je als bedrijf een eerlijk beeld van de kracht en toegevoegde waarde. Ook krijg je beter inzicht in problemen, oplossingen, communicatie en de onderlinge samenwerking. Het resulteert in een objectief en inspirerend verhaal. Wij vatten de kern samen en zorgen ervoor dat het geen saai boekwerk wordt. We maken er een geschikt verhaal van om jouw marketing te ondersteunen.

Nog meer voordelen

Een verhaal leest lekkerder weg dan het oplepelen van diensten die de concurrent ook aan te bieden heeft. Een artikel is ook vindbaar in zoekmachines. Bepaalde jargon of informatie over een branche spreekt een direct geïnteresseerde sneller aan. Verhalen zijn deelbaar. Deelbaar in presentatie, naar de krant, nieuw personeel, op Facebook, in nieuwsbrieven en ga zo maar door. Als je een mooi klantenbestand hebt is het effectief als je per branche minimaal 4 verhalen kunt vertellen. Hoe meer hoe beter. Er zijn legio voorbeelden waarbij artikelen van jaren terug nog steeds relevant zijn en zorgen voor aanwas van nieuwe contacten en klanten.

Naar de contactpagina of lees meer over onze online marketing diensten.

Sluit Menu