Kortingscodes en vouchers voor meer klanten

Kortingscodes voor webwinkels (en ook fysieke winkels) zijn ideaal om de verkoop te stimuleren. Met een code op zak (of in de e-mailbox) drukt een potentiële klant veel sneller op jouw bestelknop.

Kortingscodes en vouchers kunnen nieuwe klanten overhalen tot een aankoop en oude klanten terugbrengen met als resultaat een hogere omzet en bijvoorbeeld outlet artikelen doen uitverkopen.

kortingscode in webwinkel

Voorbeelden van webwinkel kortingscodes

  • Een percentage over het totale bedrag, bijvoorbeeld 10% korting op je bestelling
  • Een percentage over één specifiek product(groep), bijvoorbeeld 10% korting op e-bikes of specifieker Gazelle Grenoble C7 + HMB Elite.
  • Een vast bedrag over het totale bedrag, bijvoorbeeld €10 korting op je bestelling
  • Een vast bedrag over één specifiek product, bijvoorbeeld €10 korting op bladblazers
  • Een gratis product bij je bestelling – Bijvoorbeeld een gratis flesje parketolie of een tester van een nieuw product
  • Gratis verzending van je bestelde artikelen
  • Een éénmalige korting voor nieuwe klanten (geldig op je eerste bestelling)

  • Bedenk leuke bundels van producten
  • Korting is niet altijd nodig, bijverkoop kan ook
  • Een actie moet niet te lang duren
  • Zorg dat de codes of kortingen niet stapelbaar zijn met andere acties
  • Combineer fysiek en online door codes weg te geven bij bestellingen of in de winkel
  • Plaats af en toe een couponcode toe op speciale sites waar kortingscodes opgesomd worden

Zo bedenken we acties en mogelijkheden om van (online) bezoekers klanten te maken: Conversie Optimalisatie.

 

Sluit Menu