Van schets tot interactief prototype en van grafisch ontwerp tot merkidentiteit

We denken voor elke doelgroep de meest effectieve looppaden uit. We zorgen dat de algehele beleving op de site helemaal boven verwachting is. In dit proces schaven aan de gebruiksvriendelijkheid (usability). We denken na over interacties en verbeteren we webteksten voor zowel bezoeker als zoekmachine.  Om te zorgen dat de nieuwe ontwerpen ook gaan scoren bepalen we de plaats van de call-to-actions en uiteraard alle mogelijke manieren om meer uit de site te halen.

Jouw bedrijf is een merk

Onze webdesign afdeling vertaalt de bestaande huisstijl door naar online. Desgewenst passen we dit ten goede van het merk aan. We denken na over de juiste indeling van de pagina’s, het gebruik van de juiste lettertypes voor online gebruik, betere hiërarchie in pagina’s, kopjes, kleurgebruik, foto’s en afbeeldingen, stijlelementen, iconen, buttons, witruimtes en vlakverdeling.

Uiteraard zorgen we dat je op zowel mobiel, laptop, desktop computer of tablet het best presteert. 

Binnen het re-design proces van jouw website of webshop voeren we waar nodig extra design-sprints uit. De design sprint is een proces voor het beantwoorden van kritische zakelijke vragen door middel van testen, ontwerpen en prototypen van ideeën samen met onze klanten of opdrachtgevers (andere bureau’s). Jake Knapp van Google Ventures is de bedenker van dit proces.

Voor het MKB hebben wij een sessie ontwikkeld waarbij wij het proces ook al in paar uur en bij voorkeur in een dag kunnen uitvoeren. In dit proces kun je de eindeloze discussies verkorten en heel concreet maken.

Ook als je al een website, webwinkel of app hebt

Heb je al een site, shop of app dan betekent het concreet voor jou dat we zoveel mogelijk pijnpunten blootleggen. We noteren de kansen en tonen zoveel mogelijk goede verbeteringen aan. Op basis van wat jouw budget maken we kant-en-klare prototypes of grafische ontwerpen hoe het dan wel moet. 

Als je de fase voorbij bent van een standaard template website

Heb je een budget van beneden de 3000-4000 euro voor een nieuwe website dan weet je dat je kiest voor standaard werk. Een ontwerp dat ingekocht wordt en niet ontworpen wordt op basis van alle behoeften.  Je gaat niet voor het detail maar voor een goede eerste stap. Dat is prima! 

Je kiest bewust voor een website re-design als jij je wilt onderscheiden en écht wilt gaan scoren. Zie ook het voorbeeld van onderstaand re-design. Zoiets koop je niet standaard in. Over elk detail is nagedacht. Exact dit ontwerp werkt ook niet voor jouw site of doelgroep. Custom made kost meer maar levert ook echt veel meer op. Zo’n ontwerp is ook altijd in beweging, die maak je steeds een beetje beter. 

Website Redesign

Het website re-design proces is daarom ook ideaal als je werkt mét een marketing en communicatiebureau. Of je bent een communicatiebureau. Zij die de klant begeleiden naar een hoger plan, maar net te kort komen in dat extra stukje kennis. Of de ervaring is niet in huis, die huur je dan in via Kix 360. Samenwerken is hierin heel vanzelfsprekend.

Je hebt een goed idee of wilt een nieuwe site

Heb je een idee voor een nieuwe site, shop of app dan gaan we anders te werk. We moeten eerst zien of het idee goed is en gaat werken. Je idee kunnen we tot een prototype uitwerken. Dit is  het startpunt een schets voor een definitief ontwerp of de techniek.

Geef niet zomaar je marketingbudget uit

Veel bedrijven geven zomaar het marketingbudget in één keer uit om een nieuwe site te bouwen om er na een half jaar achter te komen dat het toch niet echt werkt en het anders had gekund. Helaas is het budget dan op.

Wanneer je ons de ideeën laat uitwerken in een snelle prototype dan kun je deze alvast bij je publiek gaan toetsen. Jij kunt zo nog beter nadenken over het eindproduct en het is ook nog eens prettig om dan vooraf al klantreacties te zien met de nodige feedback!

Brainstorm

We filteren alle ideeën vanuit meerdere visies en gebruikers. De ene klant is de andere niet. Jouw idee is misschien nog beter als je de ervaringen van medewerkers en die van ons combineert.

Voorbeeld van een website redesign proces:

  • Brainstorm
  • Analyse van statistieken en kennis tot nu toe
  • Schetsen en prototypes ontwerpen
  • Ontwerpen en verbeteringen doorspreken en prioriteren
  • Verbeteringen doorvoeren of uitgewerkte informatie klaarmaken voor de ontwerpers en programmeurs.
Conversiemogelijkheden bedenken

Dichtbij het uiteindelijke resultaat, maar dan vooraf al getest!

Stel je voor dat je al een voorbeeld van een nieuw product of pagina kan testen met jouw klanten. Denk aan een A/B test waarbij je een wedstrijd maakt tussen versie A en versie B. Een uitgewerkte prototype dat ook al getest is komt heel dicht bij het uiteindelijke resultaat. Het scheelt heel veel kosten achteraf en je weet vooraf al of het gaat werken of niet.

Waarom scoort deze pagina beter? 101 voorbeelden, meten is weten. Conversie optimalisatie.

“We hebben Kix 360 ingeschakeld voor een interessante design sessie. Interviews, een brainstorm en uitwisselen van ervaringen heeft ertoe geleid dat we nu onze diensten veel beter kunnen presenteren. De prototypes werden ook samen doorgenomen met onze webbouwer waarna we binnen twee weken alles hadden doorgevoerd!”

Bekijk het werk wat we voor klanten gedaan hebben.

Sluit Menu