Waarom meedoen met Black Friday?

Vrijdag 29 november 2019 is het zover. Zwarte vrijdag en eigenlijk door iedereen gewoon “Black Friday” genoemd. De dag na Thanksgiving is in Amerika de koopjesdag geworden. Elke winkel, elk business-to-consumer onderneming doet er daar aan mee. Inmiddels is dit al enige tijd ook overgewaaid naar Europa.

Black Friday Tips Online Marketing

We hebben al Sinterklaas, Kerst komt er aan en nu moet ik hier ook aan meedoen? Als de meeste Nederlanders op Black Friday of het hele weekend op zoek is naar koopjes dan kun je er juist van profiteren. Waarom? We leggen het uit:

  • Iedereen heeft het loon al binnen
  • Met name Nederlanders zijn gek op koopjes
  • Alle grote winkels en webwinkels in Nederland doen er niet voor niets aan mee
  • Vaar mee op de hype. Val je op dan praten mensen over je: gratis reclame

Black Friday overschaduwt de aankopen voor de kerst al enige tijd. Je verkoopt geen producten of diensten te maken met Sinterklaas of Kerst? Dit is het juiste moment om helemaal los te gaan!!

Een aantal voorbeelden van Black Friday acties

Een korting ligt het meeste voor de hand, maar er zijn zoveel meer acties te bedenken om bezoekers naar jouw site of winkel te krijgen.

  • De korting, lekker simpel. Bundelkortingen zijn nog leuker
  • Outlet sale. Het moment om alle restpartijen aan te bieden
  • Introductie van nieuwe merken, types etc
  • Bijverkoop! Kleding bij een motor, korting op brandblussers bij afnemen van een verzekering (of andersom), een tester bij een parfum of haar wassen, een hondenspeeltje bij een grote zak hondenvoer, tape bij afname dozen etc.
  • Gratis bezorging, gratis montage, gratis eerste servicebeurt..

Bijt het met bestaande acties tijdens de feestdagen?

Wij zeggen, ga er slim mee om. Jouw slimmere concurrent in het dorp of online profiteert er van als je er zelf niet aan mee doet.  Black Friday is vlak voor Sinterklaas, dus het kan juist voor even dat extra zetje zorgen.

  • Kerstboom kopen en na Sinterklaas geleverd
  • Reserveer jouw gourmet-schotel alvast voor de kerst met gratis saus
  • Kerstdiner reserveren met een gratis aperitief
  • Concertkaarten verkopen met een korting
  • Interieuradvies met een kortingsbon van de vloeren- of verfspecialist

Mijn bedrijf verkoopt diensten dus ik heb er niets aan..

Jawel! Juist bij diensten is er niet echt een vaste dag waar je een piek in je verkoop kan plannen. Er zijn wel periodes, maar bijna geen dagen waar je echt even kan knallen. Hier komen een paar voorbeelden:

  • Een workshop solliciteren bij aanmelden van jouw CV
  • Bundel een dienst zoals E achter B rijbewijs
  • Egaliseren bij het leggen van een vloer
  • Gratis polis doornemen
  • Afspraken op rustige dagen plannen met een leuke korting of extra
  • Maak jouw publiek nieuwsgierig met een leuke aanbieding dat klaarligt als ze bij jou langs komen of contact opnemen (hint).

Zo zijn wij al volop bezig met het verzinnen van allerlei acties voor onze klanten. We ontwerpen sjablonen en banners voor websites, Facebook en Instagram berichten. We voeren kortingscodes in webwinkels en denken mee hoe we de rest van het jaar het juiste publiek op het juiste moment gaan aanspreken.

Doe je mee en je wilt het uitbesteden?

Lijkt het jou wat? Je hebt nog tot 29 november de tijd.  maar je weet niet waar je moet beginnen? Je hebt niet de kennis in huis om de campagnes leuk vorm te geven? Neem contact met ons op of we je er nog tussendoor kunnen plannen.

..er ligt een leuke Black Friday Actie voor je klaar 😉

 

Sluit Menu